Belastingconsulent & Accountancy Kantoor - Brussel - Charleroi - Namen
De heer Roquet en zijn team hebben me bijgestaan met veel professionaliteit, precisie en proactiviteit en dit van bij de fases voorafgaand aan mijn overgang naar het zelfstandigenstatuut en de oprichting van mijn vennootschap. Ik ontvang tijdig de richtlijnen bij de nieuwe wettelijke bepalingen die op mij van toepassing zijn, evenals over de betalingen die moeten worden gedaan met betrekking tot de btw, sociale lasten, belastingen, enz. Mijnheer Roquet en zijn team demonstreren hun beschikbaarheid door steeds zonder dralen op mijn mogelijke vragen te antwoorden. Bijgevolg kan ik me in alle sereniteit concentreren op mijn professionele activiteit.
Voor mij bestaat er een speciale band tussen onze twee bedrijven. We zijn al klant vanaf de eerste dag. Destijds waren mijn ouders nog verantwoordelijk voor het bedrijf. Mijnheer Roquet bepleit geen boekhoudstrategie van exotische, wilde oplossingen die als een boemerang bij u terugkomen tijdens controles of bij wijzigingen in de wetgeving. Er wordt nauwgezet rekening gehouden met de analyse van het wettelijk kader en de vooruitzichten voor wijzigingen in de belastingregels. De zeer zeldzame controles en de resultaten van die controles zijn hiervan het bewijs. We hebben een zeer aangename relatie ontwikkeld met de medewerkster van de Fiduciaire Roquet die elke maand naar kantoor komt om de btw voor te bereiden.
Nauwkeurigheid, betrouwbaarheid, competentie en vriendelijkheid. Na een catastrofale ervaring veranderde ik van accountantskantoor in het midden van een belastingscontrole. De heer Roquet is erin geslaagd een uiterst delicate situatie recht te zetten. Sindsdien ben ik uiteraard een loyale klant gebleven en heb ik ook collega's naar Fiduciaire Roquet doorgestuurd, die ook hebben kunnen profiteren van de competentie van de heer Roquet en zijn teams.
François-Xavier en zijn team zorgen er al meer dan 18 jaar voor dat de fiscaliteit van mijn bedrijf zowel optimaal is als rigoureus de wettelijke voorschriften respecteert. "Fiscale rust" is immers een van de noodzakelijke voorwaarden voor het voortbestaan van kleine en middelgrote ondernemingen in België.
Van de overname van European Voice van The Economist-groep tot de doorverkoop aan de bedrijven POLITICO en Axel Springer om POLITICO Europe te creëren, heeft het kantoor Roquet ons op een uitzonderlijke manier begeleid. Mijnheer Roquet en zijn team zijn professioneel en betrouwbaar, ze ondersteunen ons bij alle fiscale en boekhoudkundige aspecten. Het kantoor Roquet is een echte zakenpartner zonder wie ons succes in Europa niet mogelijk zou zijn geweest.
Ik zou de Fiduciaire Roquet meteen aan al mijn vrienden aanbevelen. Ze helpen me al jarenlang op een heel concrete en altijd zeer compentente manier, met name bij de oprichten van onze Ivzw in Brussel. Toen het nodig was om tijdens de algemene vergaderingen aan onze leden de complexiteit van de Belgische wetgeving uit te leggen, demonstreerde de heer Roquet niet alleen zijn juridische expertise, maar was hij ook in staat om deze complexe kwesties volledig in detail uiteen te zetten. Laten we daarbij ook zeker zijn uitstraling en gevoel voor humor niet vergeten. We waarderen de ondersteuning die ons wordt geboden door het hele team van Fiduciaire Roquet.
De kernwoorden van onze samenwerking met Fiduciaire Roquet zijn zonder enige twijfel: beschikbaarheid en professionaliteit. We kunnen niet anders dan tevreden zijn met het advies en de hulp die we krijgen bij elk van onze vragen. Tot slot willen we ook de vriendelijkheid van de heer Roquet en zijn team benadrukken. Hartelijk dank aan iedereen!
Beschikken over een competente belastingaccountant is de eerste sleutel tot succes. Je kunt als een gek werken, de beste zijn in je vakgebied, maar als je een slechte boekhoudpartner hebt, zal u geen potten breken ... Wij zijn nu al 13 jaar klant bij mijnheer Roquet en in die 13 jaar kan ik echt geen enkel verwijt bedenken. Er is altijd naar ons geluisterd, we werden geadviseerd bij en vooral bewust gemaakt van onze boekhouding en fiscaliteit. Een team dat dicht bij zijn klanten staat.
In onze onervarenheid op het gebied van boekhouding en belastingzaken en de weinige tijd die we eraan kunnen besteden, stellen we de duidelijkheid van het verhaal van Fiduciaire Roquet ten stelligste op prijs. We appreciëren in het bijzonder de beschikbaarheid van en de vlotte communicatie met de heer Roquet en zijn medewerkers. Grondigheid en integriteit zijn voor ons professionele waarden van kapitaal belang en ze zijn ook bij mijnheer en Roquet in hun DNA verankerd.
Sinds de oprichting meer dan 20 jaar geleden vertrouwt onze vennootschap de boekhouding toe aan het fiduciair kantoor Roquet. Wij zijn uiterst tevreden over de aangeboden diensten, of het nu gaat om het beheer van onze boekhouding, het respecteren van de diverse fiscale verplichtingen of het gefundeerd advies dat mijnheer Roquet verleent. Zowel de heer Roquet zelf als zijn toegewijde medewerkers waren altijd op het appel. We waarderen met name het proactieve management van de heer Roquet, die alert is voor wetswijzigingen en ons nuttig advies en raad kan geven.
De heer Roquet en zijn team zijn zo efficiënt om ons het juiste moment aan het belang van fiscale nauwkeurigheid te herinneren, een element dat voor ons, als zelfstandigen in de gezondheidszorg, vaak onze laatste bekommernis is. Dankzij hen kunnen we al bijna 20 jaar lang elk jaar met sereniteit benaderen. Wij bevelen de Fiduciaire Roquet dan ook zonder enige aarzeling aan.
Hoewel ze al vele jaren een gestage groei kennen, heeft de Fiduciaire Roquet toch de mentaliteit van een klein familiebedrijf weten te behouden. Men heeft er nooit het gevoel een nummer te zijn en de baas blijft er op de hoogte van de dossiers, zelfs als een van zijn medewerkers instaat voor het dagelijkse beheer. Het grondige werk en de voorzichtige boekhouding, zorgen er zeker voor dat we soms meer aangeven dan we zouden willen, maar in ruil daarvoor krijgen we wel gemoedsrust. Als de heer Roquet iets aanvaardt, komt dat omdat hij klaar is om het te verdedigen.
Ik heb de Fiduciaire Roquet al verschillende keren zonder enige aarzeling aan collega-artsen aanbevolen. Mijnheer Roquet en zijn team nemen de zaken ernstig, vooral dan bij de oprichting van mijn bedrijf. Ze anticiperen goed, hun kennis van hun vakgebied is uitstekend en als ik een vraag heb, word ik altijd snel teruggebeld met het antwoord. Ik kan geen enkel incident melden, van welke aard dan ook, in die 23 jaar van samenwerking.
De fiduciaire is een vertrouwenspartner! Al 20 jaar lang heb ik nog nooit een fiscale deadline (btw, ...) gemist. Mijn dossiers werden door de jaren heen beheerd door verschillende medewerkers, maar telkens met dezelfde ernst en professionaliteit. Ik waardeer vooral het feit dat de heer Roquet de Belgische fiscaliteit tot in de details beheerst, wat voor mij een garantie is voor de wettelijkheid van het gegeven advies.
Al van bij mijn allereerste belastingaangifte, is het François-Xavier Roquet die zich ontfermt over de PB van mijn familie. Dit vertrouwen is een troef op lange termijn. Het is ook gewaarborgd, ook al heeft de Fiduciaire nu al meer dan twintig werknemers. Fiduciaire Roquet is mijn garantie bij de groeiende complexiteit van de belastingwetgeving en de vele veranderingen die ermee gepaard gaan. Het is ook een echte meerwaarde om zowel de minst belaste weg te kunnen nemen en tegelijkertijd van fiscale rust te genieten. Ik kan er immers op vertrouwen dat onze dossiers worden behandeld door een team van professionals.
Zeggen we vandaag niet dat verandering de enige constante is? In een context die soms "gespannen" en onzeker is, zijn de materies die men als "manager" moet beheersen talrijk, omvangrijk en steeds complexer. Laat ons wel wezen, het is voor ons als bedrijfsmanager gewoonweg onmogelijk om alle domeinen waar we dagelijks mee te maken hebben onder de knie te krijgen. In deze context van voortdurende evolutie is het van cruciaal belang zich te omringen met experts en vertrouwenspersonen. Wat ons boekhoudkundig toezicht en belastingadvies betreft, heb ik, in de persoon van de heer Roquet en in zijn team, de ideale partner gevonden. De heer Roquet en zijn team zijn beschikbaar, nauwkeurig, pedagogisch in hun aanpak. Ze verzekeren systematisch een goed beheer en staan in voor de conformiteit en correctheid van de uitgevoerde werkzaamheden. De regelmatige uitwisselingen die we al gedurende vele jaren hebben, de precisie van zijn analyses, het "gezond verstand" en de relevantie van zijn advies hebben ons in staat gesteld een echte vertrouwensrelatie met mijnheer Roquet op te bouwen. Dit stelt me in staat om me te concentreren op de essentie van mijn beroep terwijl ik op beide oren slaap wat betreft het boekhoudkundig beheer en toezicht op mijn bedrijf.
De voornaamste kwaliteiten van Fiduciaire Roquet? Beschikbaarheid, nauwgezetheid van de gegeven antwoorden, precisie in de productie van boekhoudkundige documenten, gezelligheid van de contacten. De Fiduciaire Roquet, dat is het verhaal van een lange, rustige stroom die al zijn doelen bereikt… Ik heb hen al herhaaldelijk aangeraden, meer bepaald aan mijn hele familie die het ondernemen in het bloed heeft en die vandaag dan ook gebruik maakt van de diensten van dit fiduciair kantoor.
Ik beveel de Fiduciaire Roquet aan voor hun nabijheid, hun professionaliteit, hun antwoord op elke vraag en een oplossing of advies voor veel problemen. We werken graag met dit fiduciair kantoor omdat het zich onderscheidt van de andere grote vier door zijn zeer goede service tegen een zeer acceptabele prijs-kwaliteitsverhouding in vergelijking met de grootste spelers in de sector.
We raden Fiduciaire Roquet aan voor hun competentie, ernst en grondigheid. De heer Roquet en zijn team nemen de tijd om ons advies te geven. Fiduciaire Roquet begeleidt ons al sinds de oprichting van ons bedrijf in juni 2006 en heeft bijgedragen aan onze snelle groei.
We zijn erg blij met de Fiduciaire Roquet. Het zijn prettige en beschikbare mensen van wie we snel antwoord krijgen op al onze vragen en we kunnen gebruik maken van het netwerk van experts van Fiduciare Roquet (bv. fiscaal advocaat). Dat ze meerdere kantoren hebben is een voordeel voor ons en de heer Roquet is soms betrokken bij transacties met onze klanten. Hij is altijd beschikbaar wanneer we zijn services nodig hebben, ook bij een mogelijke belastingcontrole.
Als docent in de Opleiding Boekhouding van Henallux is de samenwerking met Fiduciaire Roquet altijd vruchtbaar geweest, zowel op het gebied van persoonlijk advies in het kader van de cursussen die worden gegeven als in het kader van studentenstages en zelfs de aanwerving van onze studenten als toekomstige medewerkers.
Als men een vennootschap heeft, wil men geen risico’s lopen. Toen we veranderden van kantoor, hadden we net de gevolgen ondervonden van boekhoudkundige fouten. Met de Fiduciaire Roquet, voelen we ons gerustgesteld en vol vertrouwen. Hun omvang zorgt ervoor dat er altijd een aanspreekpersoon is. Mijnheer Roquet is zeer open met ons en dat geeft eveneens veel vertrouwen.
We deden een beroep op de heer Roquet op aanraden van een van onze werknemers wiens vorige werkgever gebruik maakte van de diensten van Fiduciaire Roquet en daarover zeer tevreden was. We waren op dat moment net bedrogen door onze toenmalige accountant, we moesten dringend een vervanger vinden en we konden ons geen nieuwe mismatch permitteren - de gevolgen hadden ernstig kunnen zijn! Mijnheer Roquet en zijn team hebben de zaken in handen genomen en beheren onze boekhouding nu al 20 jaar. Het team van het fiduciair kantoor is zeer professioneel - competent, grondig, betrouwbaar en snel - en de heer Roquet is altijd beschikbaar voor verduidelijking of advies. Fiduciaire Roquet is in al die jaren aanzienlijk gegroeid, maar toch is ze erin geslaagd haar menselijke, warme karakter te behouden in de relaties met haar klanten en stellen daarbij eerlijkheid en integriteit voorop.
Wij zijn klanten van het eerste uur aangezien we al samenwerkten met mijnheer Debourse voor de overname door mijnheer Roquet. Al onze dossiers zijn op dat moment overgenomen door de Fiduciaire Roquet en we zijn er nooit meer weggegaan. Niets dan positiefs dus. Wij hebben de Fiduciaire Roquet al vaak aangeraden en die klanten zijn allemaal even tevreden. Mijnheer Roquet is een uitzonderlijke persoon die zich heeft weten te omringen met competent personeel.
De professionaliteit en gespecialiseerde competenties van de heer Roquet (en zijn toegewijde team) worden alleen geëvenaard door zijn enorme menselijke kwaliteiten. Hartelijk dank voor de 20 jaar die we al samen doorbrachten en voor de 20 jaar die komen.
Luisterbereidheid, beschikbaarheid en de uitstekende competentie van de heer Roquet zijn waardevolle troeven voor de ontwikkeling van een KMO als de onze. U geeft ons de solide basis die ons vertrouwen geeft en ons in staat stelt om rustig te groeien. Hartelijk dank daarvoor!
Ik zou zonder aarzelen de Fiduciaire Roquet aanraden. Ze zijn altijd beschikbaar, zeer professioneel en leveren goed advies. Het is een echt plezier om met mijnheer Roquet en zijn team samen te werken.
Ik zou de Fiduciaire Roquet ten zeerste aanbevelen. We werken al meer dan 10 jaar met hen samen, niet alleen op privé-vlak, maar ook vanuit verschillende bedrijven. Ze zijn een gevestigde waarde in Brussel en Wallonië. Hun teams zijn divers, met verschillende functies en/of vaardigheden. Ze zijn ook beschikbaar, punctueel, goed gestructureerd en etaleren een onfeilbare vriendelijkheid.
Het moet nu ongeveer 20 jaar zijn dat ik samenwerk met Fiduciaire Roquet en ik zal dat blijven doen! De heer Roquet en ik hebben een professionele relatie ontwikkeld, gestoeld op respect en competentie, die ook een vriendschapsband is geworden, waardoor het contact des te persoonlijker wordt. Ik hou van zijn directe en pragmatische stijl, hij geeft altijd goed advies over talloze onderwerpen met betrekking op alle administratieve, boekhoudkundige en fiscale aspecten van bedrijven. De organisatie van de Fiduciaire is onberispelijk met respect voor deadlines, zelfs als het er soms een beetje rigide aan toegaat en ik me heb moeten aanpassen aan hun uurrooster en vakantieschema. Als je je daar eenmaal aan hebt aangepast, volgt alles vanzelf!
De Fiduciaire Roquet is een serieuze fiduciaire en staat tegelijkertijd toch dicht bij de klant. Ze zijn attent en komen snel in actie, kortom ze ademen professionaliteit en reactievermogen! Ik ben altijd onder de indruk van de snelheid waarmee ze reageren op e-mails of vragen die per e-mail worden gesteld (meestal binnen het uur). Dat is een van de redenen waarom ik weg ben gegaan bij mijn vorige fiscalist, van wie ik gemiddeld pas 3 weken en 6 reminders later uiteindelijk een heel beknopt antwoord kreeg. Het team van Roquet in Charleroi is echt top. En de heer Roquet geeft ook echt advies om te anticiperen of te reageren op nieuwe belastingregels. Hij beperkt zich dus niet tot het pure boekhouden.
Hun ernst en snelle reactievermogen zijn de belangrijkste redenen om Fiduciaire Roquet aan te bevelen. We werken al vele jaren met hen samen, steeds tot onze grote tevredenheid. Met dank aan het hele team.
Mijnheer Roquet en zijn team zijn meer dan alleen een boekhoudkantoor ... ze zijn volwaardige partners. Ze zijn professioneel, attent, responsief, beschikbaar. Wat mij persoonlijk betreft, leerde ik de Fiduciaire Roquet kennen in een zeer ongelukkige situatie die werd veroorzaakt door verkeerde aangiftes door mijn vorige boekhoudkantoor, toen ik al drie jaar zelfstandige was. Na een echt titanenwerk is de heer Roquet erin geslaagd mijn zaak “te doen opstaan uit een zo goed als zekere fiscale dood”.
We zijn al klant sinds 2004, en hebben in de Fiduciaire Roquet een professionele service en advies tegen een eerlijke prijs gevonden. De medewerkers zijn beschikbaar, attent en competent. De organisatie is een goed geoliede machine. Deze fiduciaire is van toegevoegde waarde in de dagelijkse boekhouding en fiscaliteit van onze kmo.
Voor mijn winkel in de binnenstad heb ik van bij de oprichting van mijn bedrijf gekozen voor de Fiduciaire Roquet om mijn boekhouding te doen en me waardevolle fiscale adviezen te geven. François-Xavier Roquet en zijn team zijn altijd beschikbaar om me te helpen bij het dagelijkse beheer van mijn activiteit, maar ze staan ook aan mijn zijde voor meer specifieke zaken wanneer dat nodig is. Dankzij Fiduciaire Roquet respecteert mijn bedrijf al zijn wettelijke verplichtingen precies op tijd.
Ik heb alle vertrouwen in de heer Roquet en zijn medewerkers, wat een basisvereiste is wanneer men zich voor het eerst lanceert in de mysteries van de oprichting en de ontwikkeling van een kleine (eenmans)zaak zoals de mijne. Of het nu om een eenmanszaak of een vennootschap gaat, hun rapporten zijn altijd duidelijk, nauwkeurig en zonder franjes. Ze lijken er ook vooral zonder al te veel problemen in te slagen om aan een Beotiër zoals ik ondoorgrondelijke wegen van onze fiscale wetgeving uit te leggen ...
Ik belandde bij Fiduciaire Roquet op aanbeveling van een van mijn beste vrienden en ik ben er heel erg blij om! Er zijn talloze redenen om met hen samen te werken: professionaliteit, beschikbaarheid, luisterbereidheid en waardevol advies, met hun nabijheid als kers op de taart. We werken immers tegenover elkaar. Ik had hun gebouw in Brussel trouwens bijna gekocht voor zij dat deden!
Ik beveel de Fiduciaire Roquet met veel plezier aan. De heer Roquet en zijn team zijn zeer professioneel. Ze bieden ons uitstekend advies en diensten, elke keer weer binnen een korte tijdspanne. De heer Roquet is een charmant persoon die een zeer familiale benadering heeft weten te behouden binnen zijn bedrijf. Ik was enorm blij verrast toen hij langskwam bij ons op ons kantoor in Cork bij een tussenstop tijdens zijn familievakantie in Ierland!
Fiduciaire Roquet begeleidt ons al bijna 20 jaar, eerst als zelfstandigen en daarna ook in onze vennootschap. Bovenop de kwaliteit van zijn advies, heeft François-Xavier Roquet onze belangen altijd verdedigd met dezelfde vastberadenheid en strijdlustigheid als waren het zijn eigen belangen. Dankzij hem en zijn team kunnen we ons in alle sereniteit op onze activiteiten concentreren.